مقدمه
&rlm کودکان زیریناى فرهنگ و اعتبار هر خانواده و نهایتاً هر جامعه را تشکیل &rlm مى دهند . تربیت این غنچه هاى بوستان زند گى حد و مرزى نمى شنا سد. اگر بپذیریم که تعلیم و تربیت در تعیین سرنوشت کودک و شکل بخشیدن به &rlm شخصیت او و نیز در رفتار و زندگى آینده اش چه تأثیرى مى گذارد و اگر به &rlm این نکته توجه کنیم که کودک خود روزى پدر و مادر مى شود و همچنین اگر به ضرورت تغذیه مناسب جسم و روان او از دوران جنینی تا مراحل مختلف رشداندکى بیندیشیم آنگاه مى توانیم اذعان کنیم که این مسئله ابعاد بسیار پیچیده اى دارد . دنیاى تعلیم و تربیت کود کان یکسره در حال تغییر است و سالهاى آتى &rlm براى کودکان و والدین و هم معلمان جالبتر خواهد بود ودر دو دهه اخیر &rlm در کشور ما هم والدین و هم مربیان و هم معلمان توجه ویژه اى به بهبود رشد و &rlm پرورش کودکان پیدا کرده اند و اهمیت تعلیم و تربیت در دوران کود کى براى سعادت آتی آدمی بیشتر شناخته شده است . این توجه و شناخت به صورتی &rlm هدفدار بر محتوا و برنامه و روش آموزش و پرورش کودکان تأثیر بخشیده است.
&rlm اکنون همه اولیاء و مربیان و علاقمندان به تعلیم و تربیت معتقدند که کودکان ما &rlm همگى باید از امکاناتى براى تربیت برخوردار شوند که بتوانند جاى خود را درجامعه پیچیده کنونی و دنیای پیچیده تر آینده پیدا کنند برای این منظور بویژه &rlm باید از دانش هاى جدید بهره گرفت. مثلأ براى بهبود تغذیه و بهداشت کودکان لازم است از دستاوردهای علوم پزشکی و بهداشت و تغذیه استفاده کنیم و در &rlm امر تأمین امنیت و شادمانى و بازى و زبان آموزى و رشد تفکر و تخیل و&rlm خلاقیت آنان از دانش روانشناسى تربیتى بهره مند شویم.
برخوردا رى کودکان از تجارب مثبت مستلزم آن است که ما در چگونگى&rlm ارتباط با کودکان انتشار بیشتر و بهتر جملات و کتب کودکان ، کسترش فعالیت&rlm کانون های رشد و زوجهای جوان و بزرگسالان براى کمک به تربیت کودکان با زند گى و بهبود برنامه هاى رادیویى و تلویز یونى در زمینه قصه گویى و نمایش هنرهاى کودکان کاهش و افسردگى از محیط زندگى بچه ها و تسهیلات براى حفاظت از رشد آنان توسعه و بهسازى آموزش عمومى و تأمین امکان تحصیل &rlm همه کودکان پنج تا یازده ساله در مدارسى که از تفاوت تجهیزات و برنامه هاى مناسب مربیان و معلمان و کارشناسان و مدیران دانش آموخته و مجرب و دلسوز&rlm برخوردار باشد تحول مناسبی بوجود آوریم . این گونه اقدامات اساس فرهنگی و آموزش و پرورش است که می تواند پایه های محکم سعادت مردم و استقلال و آزادی و آبادانی کشور ما را بسازد.
در این تحقیق سعی شده است ضمن تعریف مراکز پیش دبستانی&rlm تاریخچه ایجاد مراکز پیش دبستانى در جهان و ایران فراهم شود . ویژگی هاى &rlm رشد کود کان در سنین پیش دبستانى و همچنین اهمیت این سالها به عنوان &rlm مرحله حساس در یادگیرى از نکات دیگر تحقیق است سپس به بررسى اهداف &rlm و ضرورت گسترش این مراکز به عنوان راهکارهاى مهم این دوره بحث و&rlm بررسى مى شود .
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
بیان مسئله
فرضیه
تعاریف
مرکز پیش دبستانی قبل از دبستان
دوران پیش دبستانی قبل از دبستان
تاریخچه
&rlm تاریخ تحول نگرشهاى نسبت به کودک از گذشته تا کنون
تاریخچه شکل گیرى مراکز پیش دبستانی در ایران
آموزش پیش دبستانی
&rlm ویژگیهاى رشد کود کان در سنین پیش دبستانى
&rlm اهمیت سالهاى پیش دبستانی به عنوان مرحله حساس دریادگیرى و آموزش
اهداف
&rlm الف). دوران پیش دبستانى
&rlm آموزش رعایت نوبت و صبر کردن
&rlm ب). مراکز پیش دبستانی
ضرورت گسترش مراکز آموزش قبل از دبستان
2- ضرورت اقتصادی
خلاصه تحقیق و نتیجه گیری
منابع و مآخذ
این فایل شامل 31 صفحه word می باشد
لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-108813-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%8a%d8%b4-%d8%af%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d9%8a-%d9%82%d8%a8%d9%84/
- ۹۵/۰۷/۰۷